قالب وردپرس درنا توس
Home / World / Turkish media was shocked by the April Fool’s news report on the guardian “Suez 2”

Turkish media was shocked by the April Fool’s news report on the guardian “Suez 2”



  • The Turkish media seems to have a soft spot for the April Fool’s Day pranks of the British newspaper The Guardian.
  • The Guardian published a prank story claiming that the second Suez Canal was being built.
  • The British Broadcasting Corporation (BBC) Turkey and other outlets reported the story and then deleted it.
  • Check out more stories on Insider’s business page.

A news article on April Fools’ Day stated that the United Nations is considering building a second Suez Canal, which seems to have received the attention of the main Turkish media.

On April 1, the “Guardian” published “‘Suez 2’, the historical canal landing reminder plan for the border between Egypt and Israel”

;. In view of the current international interest in the canal, the article quickly attracted people’s attention.

The article said that the United Nations is studying the feasibility of establishing a second channel along the Egypt-Israel border.

The figure of the Guardian of the Fools on the Suez Canal was once given to Turkey

The picture appeared in the “Guardian” hoax, marking “Suez 2” in red along the Egypt-Israel border.

protector


Turkish media seems to have treated it as a physical object, including BBC News Türkçe reporting the report.

British Broadcasting Corporation (BBC) Turkish Fool Suez Canal Guardian

Screenshot of the BBC Turkey article that is now deleted.

BBC Turkey


The national newspaper Hürriyet wrote in the headline used on the Internet: “The eyes of the world are there, and the United Nations has stepped in to roll up the sleeves for the second Suez Canal.”

The Turkish online news media T24 also published the story.These pages have now been deleted, but can be accessed through Google’s

Cache
.

But the “Guardian” article is a prank. The article was written by “Flora Lopi” and cited “resources” such as “Iver Shovel”, “International Tunnel Company OFP Lariol” and “Water Sub-regional Management Expert Mo Sez”.

The Guardian went all out to create a Twitter account for “Flora Lopi”, and he played with this joke on social media:

The apparent error was first reported by the online news portal Gazete Duvar.

Middle Eastern Eye Turkey reporter Ragıp Soylu posted printed front-page images on Twitter, and Insider was unable to independently confirm these images:

The false story caused great excitement when it was first published, and “Suez 2” attracted brief attention on Twitter in the UK. This is not surprising-the news cycle has dominated the news cycle ever since it took root in key waterways.

This 220,000-ton container ship completely blocked one of the most important trade routes in the world, suffocated the supply chain and triggered countless memes. Six days later, the ship was finally released on Monday, and the backlog of ships slowly passed through the channel.

The Guardian updated the story, marking it as “April Fools’ Day” at noon on April 1, which is a traditional prank story.

A spokesperson for the British Broadcasting Corporation (BBC) told insiders: “The BBC Türkçe is committed to providing accurate and unbiased news. Once we confirm that Suez’s article is a scam, we will immediately Delete it. We apologize to the audience for this error.”

T24 and Hürriyet did not immediately respond to Insider’s request for comment.

Editor’s note: An earlier version of this story incorrectly stated that Ragıp Soylu (rather than Gazete Duvar) was the first person to discover an error in the Turkish media. This problem has been corrected.




Source link